A Cattafi il 12-18-19 febbraio 2012

A Cattafi, nel comune di San Filippo del Mela, località sita nella provincia di Messina, in occasione del tradizionale carnevale “cattafese”sfilano gli “Scacciuni”, maschera tipica del luogo, che vuole rievocare la cacciata di un’orda di pirati saraceni da parte degli antichi abitanti del vecchio casale di Cattafi.

L’origine della suddetta maschera sembra collocarsi fra il 1500 e il 1600, quando orde di turchi (saraceni) imperversavano nei nostri mari, saccheggiavano e depredavano le località costiere.

www.carnevalecattafese.it

.”…si cuntà chi li turchi n’à matina… briscènnu all’Archi sbarcàru a Marina… e ora bruciànnu e ora mmazzànnu pigghiàru la via… chi porta rìttu pi Santa Lucia… ma facènnu la strata Cucugghiàta… propriu arrivàti a fini d’à nchianàta… truvàru i Cattafòti assèmi a lu Barùni… armàti di triddènti e di zzappùni…. (IL BARONE BALSAMO DI CATTAFI E UNA GUARNIGIONE DI SOLDATI A CAVALLO VENNERO IN SOCCORSO DEI CONTADINI…)

… fu guèrra tra piràti e cuntadìni… pòvira ggènti contr’à l’assassìni… ma cchiù di l’armi vasi a dispirazziùni… morti li turchi e vivi li scacciuni…. (A CATTAFI 6 e 8 MARZO 2011 – TORNANO IN STRADA GLI SCACCIUNI)

…. ogn’annu ora quannu veni frivàru… e si fa tempu di cannaluvàru… cu li nastri a culùri, gunnèlli e pantalùna.. p’à Màschira firrìunu stì Scacciùna…..”